25 Mayıs 2018 Cuma

HAMİLELİKTE DOĞRU KAHVALTI


Kahvaltı günün ilk öğünü olmasından kaynaklı sadece hamileler için değil herkes için oldukça büyük bir önem taşır. Uzun bir uyku sonrasında yaptığımız ilk öğün, bizim gün içindeki enerji durumumuza da etki eder.

Hal böyle olunca, bir bedende iki can olan hamileler bu duruma çok daha fazla önem verip, hem kendini hem bebeğini düşünerek ideal kahvaltı tabağını hazırlamak durumundalar.
Hamilelik döneminde vücuda gerekli olan vitaminleri almak için ideal bir kahvaltı tabağında olması gerekenleri gelin hep birlikte inceleyelim.

Yumurta
En önemli protein kaynaklarından biri olan yumurta ideal bir kahvaltı tabağının olmazsa olması kabul ediliyor. Ayrıca demir, çinko ve fosfor içerir. Yumurta tüketiminde dikkat edilmesi gereken noktalar doğru yumurta seçimi ve iyi pişmiş olmasıdır.

Peynir
Süt ve süt ürünleri bilindiği üzere yüksek bir kalsiyum deposudur. Bunun yanı sıra fosfor, çinko, protein ve B vitamini yönünden zengin doğru peynir seçimleri hem annenin sağlığını hem de bebeğin gelişimini oldukça olumlu şekilde etkiler. Peynir tüketiminde dikkat edilmesi gereken nokta tuzsuz peynir çeşitlerini tercih etmek ya da tüketmeden önce suda bekletip tuz oranını düşürmek.

Mevsim Yeşillikleri
Salatalık, domates, biber, roka, tere vb. folik asit yönünden güçlü gıdalar lif ve C vitamini ihtiyacını karşıladığından anne ve bebek sağlığı için son derece yararlıdır. Gebelikte tansiyon yükselmesini de azalttığı ile bilinmektedir. Yeşillik tüketiminde dikkat edilmesi gereken nokta iyi yıkanması ve mümkün oldukça sirkeli suda bekletilmesidir.

Zeytin
Bilindiği üzere zeytin omega 3 kaynağıdır. İdeal bir kahvaltı tabağının da olmazsa olmazıdır. Fakat dikkat edilmesi gerekilen husus fazla tuzlu zeytin tüketilmemesi ve gerektiği takdirde suda bekletilip tuz oranının hafifletilmesidir.

Süt
Gebelik döneminde yüksek önem taşıyan bir içecek olan süt kalsiyum deposu olmasının yanı sıra çinko, fosfor, A,B,D vitaminleri içerir. Annenin gebelik dönemindeki kemik yapısını korurken bebeğin kemik gelişimine yüksek oranda katkı sağlar. Süt tüketiminde temin edilen sütün günlük ya da UHT olmasına dikkat etmek son derece önemlidir.

Ceviz
Omega-3 açısından zengin olan ceviz aynı zamanda B grubu vitaminler, mineraller, yağ, E vitamini ve protein içerir. Bebeğin beyin gelişimine katkısı son derece yüksek olduğundan mümkün olduğunca kahvaltılarda 2-3 adet tüketilmesi tercih edilir.

Anne adayları için hem kendi vücut direncini korumak, hem de bebeğinin gelişimine katkı sağlamak açısından hazırlanabilecek doğru kahvaltı menüsü bu 6 ana gıda ile sıralanabilirken, daha da zenginleştirilebilir. Unutmamak gerekiyor ki Sağlıklı anne, sağlıklı bebek.

Tuğçe Çalışkanerler Ercan