20 Ekim 2017 Cuma

Gerçekte de İyi mi Niyetimiz?




Hayatta katlanamadığım bir insan tipi varsa o da kendini iyi göstermek adına diğerini yerden yere vuranlar. Bir de yerden yere vurduğu yetmiyormuş gibi hiçbir şey olmamış gibi yüzüne bakanlar, gülenler ama bir taraftan da konuşmaya devam edenler...

Belkide günümüz koşullarında böyle olmak gerek bilmiyorum ama ben bunu asla yapamıyorum. Hayatımın her yılında çok ani kararlar veren çok çabuk ruh hali değiştiren biri oldum maalesef. Maalesef diyorum çünkü bu her zaman iyi sonuçlar doğurmadı. Ama bu sayede gerçek niyetim hep baki kaldı. Bakın iyi niyetliyim demiyorum ama tüm samimiyetimle gerçek niyetliyim diyebilirim. Bir sorun üzerine çok fazla konuşmak hatta günlerce aylarca konuşmak beni çok yorar. Ortada bir sorun varsa aksiyon almak şarttır. Almıyorsan su-sa-cak-sın! ya çözüm üreteceksin ya da şikayet etmeyeceksin. Buna çok basit bir örnek vereceğim;

3 - 4 Yıl olmuştur birkaç kişilik kız arkadaş grubuyuz. Aramızda bir kız var ki ne zaman ortamda olmasa hemen herkes arkasından konuşur. Şöyle yalanını yakaladım böyle demişti böyle çıktı şunu yaptı bunu yaptı sürer gider. Bir gece uyumak için yattığımda pat diye aklıma geldi. Madem bu kız ikiyüzlü madem kötü özellikleri iyi özelliklerinden daha fazla o zaman neden hayatımda? herkes yerinde mutlu olsun. Bu kadar içime sokmanın ne mantığı var?  Usulca yataktan kalktım gece saat 02:00 kızı aradım uykusundan uyandırdım ve ona dedim ki ''şurda şunu yaptın burda buna yaptın eğer tüm bunlara mantıklı bir açıklaman yoksa artık seni hayatımda görmek istemiyorum'' 

Dedim ya ani ataklarımla ün salmışlığım var. Sabah uyandığımda ortalık yangın yeri tabii arayanlar mesaj atanlar, kıza neden bunu yaptın neden ağır konuştun diyenler...

Neden mi bunu yaptım? 

E hani dün yalancı diyordun hani ikiyüzlüydü zor katlanıyordun ne oldu? 

O günden sonra ben bir daha o kızla görüşmedim. Görsem selam veririm o ayrı. Asla selam vermem dediğim bir Allahın kulu yoktur çok şükür. Diğer kızlar hala görüşüyorlar fakat arkadan konuşmaya da tam gaz devam. Yani herkes iyi niyetlicilik oynuyor.

Peki Gerçekte de İyi mi Niyetlerimiz?

Biten ilişki içinde bu durum böyledir. Dün canımdır. Yarın şöyle kötüydü böyle yapardı. Bence bu tamamen kişinin kendini ispat etme cabasıdır. İşte ben bu kadar emek verdim ben şunu yaptım ama o hiçbirine değmedi. Tabi sende gökten indirilmiş özel insansın değil mi?

Evet emek vermişsindir. Evet hep sen çaba göstermişsindir ama o hiç karşılık vermemiştir. Evet belki verdiği sözleri tutmamıştır. Bunların hepsi seni haklı kılan sebepler fakat onu kötü yapmaya yetmez.
Tüm bunlar ilişkinizi kötü hatta sağlıksız yapabilir. Fakat bu karşınızdaki kadın ya da adam bireysel olarak kötüdür anlamına gelmez. Biz bunu ne zaman kabul ederiz bilmem ama bir gerçek var ki o hem dostluklarda hemde ilişkilerde hep aynıdır.

Tek başına herkes iyidir. Fakat her ikili ilişki iyi enerji doğurmayabilir.

Sevgiyle...