22 Eylül 2017 Cuma

Dinlendirici Gözlük mü? Cam Kaplamaları mı? | Antirefle, Clean Coat ve Diğerleri



6 yıldır sürekli olarak bilgisayar başında çalışmanın vermiş olduğu yorgunluk ve artık gerekli önlemleri almanın zamanın gelmesiyle birlikte düştüm iyi bir optik bulma yoluna. Nitekim de çok geç olmadan buldum. Tabi halk arasında alıştığımız ''dinlendirici gözlük'' kavramı benimde üstüme yapışmış olacak ki içeri girer girmez iyi bir dinlendirici gözlük arayışı içerisindeyim dememle pat diye ''dinlendirici diye bir gözlük yoktur!'' cevabını almam bir oldu. 

Nasıl yani?

Beyefendi işin tüm teknik ve optik tarafını tane tane anlattı anlatmasına da tam anlamıyla kafamda durumu toparlayamamıştım. Acaba bana daha pahalı bir gözlük mü öneriyordu? ya da nasıl olsa anlamıyor deyip konuşuyor muydu? aslında o esnada kendime epey kızdım. Kendi istek ve arzularını neden önceden okuma, araştırma gereği duymaz ki insan! Neyse bu da araştırmanın başıydı sonuçta. Biraz düşüneceğim deyip çıktım ve geçtim bilgisayarın başına. Dünya Göz hastanesinden ve birkaç göz doktorundan makaleler okuyup notlar aldım. En başında adamın anlattıkları yavaş yavaş oturdu kafamda. Ertesi gün gidip gözlük siparişimi verdim ve yaklaşık bir yıla yakın bir süredir yüksek memnuniyetle kullanıyorum gözlüğümü. Hadi gelin biraz aldığım notlardan bahsedeyim.


Dinlendirici Gözlük

Okuduğum birçok makalede dinlendirici gözlük diye bir şey olmadığı savunuluyor. Göz bozuk değilse dinlenmeye de ihtiyacı yokmuş. Eğer gözde hafifte olsa bir bozukluk var ise yani 0.25 - 0.50 dediğimiz bozukluklar o zaman doktorların verdiği, gerektiği zamanlarda kullanılması gereken gözlük dinlendirici adı altında halk arasında yanlış terimle yayılmış. Gözün hafif bozuk olması kitap okurken ya da bilgisayarda çalışırken gözün yorulmasına, baş ağrısı gibi rahatsız edici şeylerle geri dönmesine sebep olabiliyormuş. Doktor tarafından verilen gözlük burada devreye giriyor ve gözün yorulmasını kısmen engellemekle birlikte baş ağrısı şikayetlerini gideriyormuş. Fakat gözü bozuk olmayan kişilerin dinlendirici adı altında gözlük kullanmaları gereksiz bulunuyor. Peki sürekli bilgisayar ekranında çalışıyorsak ne yapacağız işte orada devreye anti-reflektif kaplamaya sahip gözlükler giriyor.


Cam Kaplama | Antirefle, Clean Coat ve Diğerleri

Gözleri bozuk olmayan kişilere antirefle kaplamalı gözlük öneriliyor. Böylece kişinin parlak ve yansımalı ortamlardan rahatsız olması engellenmeye çalışılıyor. Saydam, net görme ve rahatsız etmeyen algı kolaylaştırılıyor.

Birde Clean Coat kaplama var. Bu kaplama sayesinde gözlük camı kir tutmaz bir hal alıyor. Su bile kolaylıkla camın üzerinden akıp gidiyor ve bu durum antirefle kaplamalı camlar için ekstra bir yarar sağlamış oluyor haliyle.


Peki Ben Hangi Gözlüğü Tercih Ettim?

En üst sınıf diye nitelendirilen Duravision Platinum gözlük camını tercih ettim. Yani biraz önce yukarıca bahsettiğim süper antireflektif cam kaplamaya sahip, sertleştirilmiş ve son derece kaygan, temiz tutulabilen aynı zamanda Clean Coat sayesinde etkili bir yansıma  giderici özelliğe sahip bir gözlük. 

Benim amatörce kendi çapımda yaptığım araştırmalar ve aldığım notlar böyleydi. Umarım birilerine fikir olur. Gene de göz doktoruna gitmeden bu tarz işlere kalkışmamanızda yarar var. Ben zamanında göz tembelliği yaşamış biri olarak  her sene İzmir'de özel bir hastahanede kontrollerimi yaptırıyorum. Numaralı bir gözlüğe ihtiyacım olmadığı için bu gözlüğü kullanmaya karar verdim. 

Sevgiyle kalın,

Tuğçe.

Beni İnstagram Hesabımdan Takip Etmak için Tık tık!

E-mail kanalı ile bana ulaşmak için Tık tık!