Uşak Ulubey Kanyonları || Cam Teras


Merhabalar,

Bayramın son günü çisemciğimin (nişanlımın kız kardeşi) yanına gitmek için plan yapmıştık. Çisem Uşak Eşme’ye gelin gitti artık orada oturuyor. Ben ilk kez gideceğim için ne yollar hakkında ne de gezilecek yerler hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Sabah erkenden yola çıktık kaçta orda olduğumuzu hatırlayamıyorum ama erken saatlerdi hep birlikte oturup kahvaltı yaptık önce. 

Kahvelerimizi içtikten sonra hazırlanıp çisemin kayınvalidesinin yaşadığı köye ziyarete gittik. Benim anneannem ve babaannem zamanın yaşadıkları yerlerden İzmir’e göç etmiş bir daha da hiç geri dönmemişler bu sebeple ben köy’e hep gezmek için giden taraf oldum. Hayvancılıkla uğraştıkları için yaşadıkları alan oldukça büyük ve hareketliydi. Biraz oturduktan sonra Ulubey kanyonlarına ve cam terasa gitmek için hep beraber yola çıktık.




İlk olarak cam terasa giriş yaptık  giriş ücreti 3 TL’ydi. İlk başlarda biraz ürkmedim desem yalan olur. Çok hoş gözüküyor fakat camın üstünde durup aşağıya bakmak insanı biraz ürkütüyor. Gezerken akılda hep aynı soru acaba kırılır mı? Fotoğraflardan da anlaşıldığı üzere genelde hep demirlerin üzerinden yürüdüm. (bir akıllı benim sanki) Her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülerek inşa edilmiş olsa da insan korkuyor işte :) şimdi düşününce keşke camın üzerinde daha fazla dursaydım diyorum. Malum insan her gün cam terasta gezmiyor :)


 Etrafı, kanyonun büyüklüğü, yaptıkları alan bence oldukça güzeldi. Aynı zamanda tam fotoğraflık. Fotoğraf makinemi götürmediğim için pişman oldum doğrusu. Aman nasıl olsa telefon var deyip çıktım evden ama muazzam pozlar yakalayabilirmişim.



Cam terasın ardından bir kafeye oturup bir şeyler içtik. Doğa manzarası, sakinlik çok güzeldi. İnsan ülkesinde ne kadar güzel yerler olduğunu keşfettikçe anlıyor.
Bu tarz doğal yerleri fazla anlatmak olmaz. Gitmek, görmek, yaşamak gerek.
O halde öznel düşünceleri bir kenara bırakıp, kanyon ve cam teras hakkında daha nesnel bilgiler vermem gerekirse,



Kanyon, 
Dünya yüzeyinde nehirlerce oluşturulmuş derin vadilere denir. Kalker kayalar içinde, akarsuyun derine aşındırmasıyla oluşur. Kanyon; güçlü ırmakların kireçli olmayan bölgelerde kazdıkları derin vadileri belirtir. Kanyonların kenarları çok sarp boğazlar biçiminde ortaya çıkar. Kayaların kenarları aşındırmaya karşı gösterdikleri dirence bağlı olarak çeşitli şekiller alır.

Ulubey Kanyonu, 
Uşak  ilinin Ulubey ilçesi sınırları içerisinde bulunuyor. Ulubey Çayı ve Banaz Çayı boyunca devam eden bir ana kanyon ile buna bağlanan onlarca büyük yan kanyonlardan oluşuyor.

Ulubey Cam Teras, 
12 m uzunluğu 14 m genişliği ve 135 m kare alanı ile gemi güvertesi şeklinde tasarlanmış. Amerika’daki Arizona Kanyonlarından sonra dünyanın ikinci büyük kanyonu olarak biliniyor. Metrekareye düşen ağırlık 801,2 kg. 30 mm kalınlığa sahip olan camlar kurşungeçirmez özellik taşıyor. Henüz yeni sayılan cam teras için ilerleyen dönemlerde asansör projesi düşünülüyor. Böylece ziyaretçiler kanyon zeminine de inebilecek.


Sevgiyle kalın Tuğçe Çalışkanerler.



.

Popüler Yayınlar