8 Haziran 2016 Çarşamba

Nikah İşlemleri Sorunsalı



Aslında hayatım boyunca hep nikâh törenim düğün salonunda olsun istemiştim. Fakat nasip değilmiş ne yapalım. Düğün günümüz resmi tatil olduğu için salona memur gelmesi olanaksızmış. E ne yapalım bizde aldık oda nikahı için bir gün. Düğünden bir hafta önce olacak nikahımız. Aslında her işte bir hayır vardır dedik çok da fazla takmadık kafaya. Hem nikah günü de çok güzel bir tarihe denk geldi bizim için. Denk geldi demek ne kadar doğru bilmiyorum tabii bizzat istedik, oldu demek daha doğru. Madem salona memur gelmiyor o zaman nikahımız İzmir’imizin kurtuluş gününde olsun dedik. O tarihte tek bir saat boş kalmış onu da biz aldık. Çok şükür hallettik. Hem de öyle güzel bir tesadüf ki geçen yıl aynı tarihte evlenme teklifimi almıştım. Aynı zamanda canım annem ve babamda aynı tarihte evet demiş birbirine.
Çalışan insanların hali malum üst üste izin almak sıkıntılı olabiliyor. O yüzden bende gitmeden önce araştırdım yanımıza ne almalıyız nasıl gitmeliyiz önce nerden başlamalıyız vs…
Bunun için İzmir Büyük Şehir Belediyesinin resmi sitesinde çok güzel bir açıklama bölümü buldum. İzmir’in tüm ilçelerinin nikah işlemleri için istedikleri belgeleri, ücretleri, hizmetleri madde madde her ilçe için açıklamışlar. Birde aklınıza takılan bir şey olursa diye telefon numaralarını yazmışlar. Zorunlu olan şartların en başında iki çiftten birinin bağlı olduğu adresten başvuru yapmaları gerektiği. Bizde benimkinden yaptık. İşin en can alıcı yeri ise sağlık kontrollerinde aldıkları kan. 3 Tüp kan maşallah! Ben daha birincisini verirken bayıldım tabii.  :) Devam etmediler biz bunu üç eşit parçaya böleriz dediler. Yusuf’umun maşallahı vardı gene. Neyse ki çok şükür onu da hallettik ve nikah günümüzü aldık.
Tek bir eksik kaldı. Çift soyad kullanmak istediğimden dolayı gidip dilekçe vermem gerekecek. Bununla ilgili bir yazı yazmayı da düşünüyorum esasen. Şimdilik hoşça kalın dostlar!
 
Darısı Tüm Bekârların Başına :)
T.Çalıskanerler