17 Mayıs 2016 Salı

Türk Kahvesi ile Cilt Bakımı



   Hayatımın vazgeçilmez bakımı diyebilirim Türk kahvesi için. Eskiden olsa banyo dolabım tıka basa bakım ürünleri dolu olurdu. Kimi yarıya kadar kullanılmış, kimi bitmeye yüz tutmuş bazıları ise yalnızca bir kere kullanılıp atılmış bir köşeye...
 
Bir senedir işler epey değişti. Artık yaptığım tek şey her cumartesi sabahı şöyle keyifle edilmiş hafta sonu kahvaltısından sonra içtiğim mis gibi kahvemin telvesini yüzüme peeling olarak uygulamak. O gün cildimin tatil günü oluyor, tüm gün hiçbir şey uygulamadan nefes almasını sağlıyorum.
 
Peki nasıl uyguluyorum?
 
Bilmeyen neredeyse yoktur ama gene de kısaca bahsetmekte yarar var. Şöyle ki içtiğim fincandaki kahve telvelerinin içine çay kaşığı ile bir kaşık zeytin yağı ilave edip karıştırıyorum. Temiz durumda olan yüzümü ıslatıp, karışımı masaj yaparak uyguluyorum. İşlemi 5 dk. devam ettirdikten sonra ılık su ile duruluyorum.
 
Sonuç?
 
Cildin ölü derilerden arındığını hissetmemek mümkün değil. Aynı zamanda iyi bir nem dengesi sağlıyor. Ben gene de biraz nemlendirici uygulayıp işlemi bitiriyorum. Aynı işlemi isterseniz tüm vücudunuza da uygulayabilirsiniz. İçtiğiniz kahve telvalarını cam bir kavanozda buzdolabında biriktirmek işinizi kolaylaştıracaktır. Ben haftada bir kez uyguluyorum. Bir yan etkisini henüz görmedim ama ciltten cilde farklılık gösterebilir demekte fayda var. :)
 
 
Tuğçe Çalışkanerler