23 Mayıs 2016 Pazartesi

Modern Günlük




Sevgili günlük, bu gün sana modern günlüğe geçişi anlatacağım…

Eskiden sayfalarca yazdığım günlüğüme şimdilerde eski değerini vermediğimi açıkça söyleyebilirim. Bazen vakit olmuyor, bazen onu yazacağıma şunu halletsem daha iyi olur diyorum ve çokça zaman hazır vakit varken uzatayım ayaklarımı da miskinlik yapayım dediğim oluyor. Hal böyle olunca yazacak anlatacak epey konu birikiyor. E tabi her şeyi de bloğa yazamıyoruz. Biraz daha özel ama hatırlamak için not almak istediğim konulara çözüm arıyordum. Bu işi en kısa sürede ama hakkını vererek uzun uzadıya nasıl anlatabilirim diye düşünürken birkaç ay önce aklıma video çekmek geldi.
Yok, yok öyle youtube ‘a yüklenen videolardan değil. Tamamen doğal ve bende kalacak olan videolardan bahsediyorum. Evet, bu iyi bir fikirdi. Yemek yaparken, her hangi bir iş ile meşgulken, reklam aralarında vs. aç kamerayı hem işini yap hem konuş, anlat. Mimiklerinle, tepkilerinle birlikte dök içini.
Birkaç ay önce bu fikri hayata geçirdik. Ama hiç aksatmadan haftada en az bir kere çekmeye başladık. Yusuf ’da iyiden iyiye adapte oldu, benden çok o konuşuyor artık. Genelde üç ay önceye dönüp izlediğimde videoları hep günün sonunda eve dönerken arabada çektiğimi fark ediyorum. Yol boyunca anlatmışım son bir haftada neler yaptığımızı. Biraz birikince birleştirip flash belleğe atıyorum. Üç ay öncesini izlerken bile gülen biz, yıllar sonra bu videoları izlediğimizde neler yaparız bilmiyorum.

Bu fikri şiddetle tavsiye ediyorum. Dünyanın en amatörce şeylerini bile yapsanız bu ister bir yazı, ister fotoğraf, ister video olsun belki bir ses kaydı bile olabilir. Ne olduğunun önemi yok siz siz olun anılarınıza sahip çıkın.