8 Temmuz 2015 Çarşamba

Kitap Önerisi : Keşke Kadın Olsam / Aykut Oğut



Merhaba!

Bu gün okuduğum günden itibaren her önüme gelene şiddetle tavsiye ettiğim bir kitabı konu almak istedim. Keşke Kadın Olsam / Aykut Oğut
Ablam bir gün eve eli kolu dolu kitap alışverişi yapıp geldi, aralarından biri vardı ki yazarı erkek olmasına rağmen kitabın oldukça dikkat çeken bir ismi vardı ''Keşke Kadın Olsam'' hemen onu kaptım elinden ve arka kısmında yazan yazıyı okumaya başladım nedir ne değildir ne anlatıyorda keşke kadın olsam diyor bu adam?




Bu yazıyı okuduktan sonra ablamdan ''ben biraz sayfalarını kurcalayabilir miyim bunun?'' diye onay aldım ve başladım ilk sayfada anlatılanları okumaya...
Tek istediğim biraz merakımı gidermek ve ana konuyu az çok anlamaktı. Kafamı kitaptan kaldırdığımda kitabı bitirmiştim. :)

Bu güne kadar birçok kişisel gelişim kitabı okudum hatta kişisel gelişim ile kısıtlamayayım birçok kitap okudum ama hiçbirini tek solukta bitirmemiştim benim için ilk oldu. 211 sayfalık bu kitabı elbette ki tek seferde okumak olandışı bir şey değil ama soluksuz nefes almadan okumaktan bahsediyorum o kadar beğendim o kadar beğendim ki...

Dışarı çıktığımda yaptığım ilk şey koşa koşa gidip Aykut Oğut'un diğer kitabını almak oldu. (Evrenden Torpilim Var) Aynı şekilde onuda çok severek okudum. Ayrı bir tavsiye yazımda ondan da bahsedeceğim.


Kısaca Kitabın İçeriğinden Bahsetmem Gerekirse,

Bana göre Aykut Oğut ayakta alkışlanalı. Annesi ve eşini öyle güzel anlatmış ki kitap tam anlamıyla onların üzerinden yürüyor. Bir erkek nasıl olurda kadınlara bu kadar güzel akıllar verir nasıl olurda bizim değerimizi bize bu kadar güzel anlatabilir...
 Evet Aykut Oğut bunların hepsini öyle güzel yapmış ki tam anlamıyla kadına unuttuğu değerlerini yeniden hatırlatmayı hedeflemiş. Ve bunu ileride bir kızı olursa okusun da hayatını ona göre şekillendirsin diye yapmış.

Bu zamana kadar yaptığımız şeylerin aslında nasıl kalıplardan oluştuğunu önümüze getirmiş, her cümlede insana ''hakikatten yaa..'' dedirtmeyi çok iyi başarmış. Ben şahsen kararlarıma ve fikirlerime karışılmasından hiç hoşlanmayan biri olarak kitapta tam anlamıyla kendimi buldum ve her 3 ayda bir aynı kitabı yeniden okuyup kendi değerimi kendime hatırlatmaya söz verdim.






Her kadının mutlaka ama mutlaka okuması gereken bir kitap. Olurda egolarından kurtulmuş erkeklerde okursa onlarıda ayakta alkışlarım doğrusu...

Not: Kitabın feminizmle hiçbir ilgisi yok. Anlayana...  :) :)


Saygıyla Kalın Tuğçe.