27 Mayıs 2015 Çarşamba

Şirin Şirince *




Günaydın!
Bu günkü yazımın konusu İzmirlilerin havalar birazcık ısınmaya başladığında gidip gezecek ilk yer olarak gördükleri yer, Şirince. Nam-ı diyar kıyametin uğramadığı yer!

Kıyametin uğramadığı yer diyorum çünkü duymayan kalmamıştır herhalde, 2012 yılında maya takvimine göre kopacak olan kıyamette Şirince güvenli bölge olarak ilan edilmişti. Hatta işi abartıp birçok hollywood yıldızının da o gün kendilerini garantiye almak adına şirince de konaklayacakları konuşuluyordu.




İzmir’in Selçuk ilçesine bağlı olan şirin mi şirin Şirince’ye kaç kez gittiğimi hatırlamıyorum. Her ilk ve son bahar da mutlaka bir kere gitmişimdir.
Muhteşem gözlemeleri, şirin evleri, hediyelik eşyaları her şey birbirinden güzel. Yapmanız gereken en önemli şey, buraya giderken mutlaka spor ayakkabı giymek olsun. Aksi takdirde yokuşlar, taşlık alanlar sizi epey zorlayabilir. 


Sanki her yeri fotoğraf çekilmek için. Öylesine doğal öylesine güzel ki düğün fotoğrafları için birebir.
Dükkânlarda şarapların tadına bakabiliyorsunuz almak mecburi değil. Tabi her dükkânda iki üç şarabın tadına bakmak biraz tehlike arz edebilir. :) :) Turistlerinde ilgisi büyük tabii Şirince’ye ben her gittiğimde çok sayıda turist görüyorum Efes Antik Kent’e yakın olmasının büyük etkisi var orayı da başka bir yazımda yazmayı düşünüyorum.







Ayrıca Şirince’de geziyorsanız o papatya tacı mutlaka saça takılmalı o doğal havaya girilmeli. :) Ben İzmirli olduğumdan hiç konaklama fırsatım olmadı her zaman gezmek için gittim ama bir gün mutlaka konaklamak istiyorum.


Demem o ki,
                                                                                                        Şirince, pek şirince…


Sevgiyle Kalın Tuğçe.