25 Mayıs 2015 Pazartesi

Kilomuza Göre İçmemiz Gereken Su Miktarı

Herkese Merhabalar!

Bu gün güzel bir konuyla sizlerleyim. Takdir edersiniz ki her zaman iyi bir nemlendiriciden önce ihtiyacımız olan suyu tüketmemizin daha doğru olduğunu konuşuruz. Peki ama günlük su ihtiyacımız ne kadar?

Tabi ki herkesin ihtiyacı birbirinden farklı. Örneğin, yaşadığımız iklim koşulları,çalıştığımız ortam, kilolarımız,spor yapıyor olmamız ya da aksi. Tüm burlar bizim su içme miktarımızı farklılaştıran etmenler. Günde iki saatini spora ayrıran bir insanın harcadığı enerjiyi esas alırsak, kiloları aynı bile olsa rutin bir gün geçiren insanla elbette ki aynı miktarda suya ihtiyaç duyamaz.

Okuduğum bir makaleye göre bütün bunları bir kenara bırakıp sıradan bir insanın kilosuna karşı içmesi gereken suyu hesaplayabildiğimizi öğrendim. Tabi bu yukarıda saydığım nedenlere göre doktor tavsiyesi ile yükseltilebiliyor. Standart olanı hesaplayacak olursak, her insanın günlük su ihtiyacı kg'ının %3 ü kadar oluyormuş.

O halde hesaplayalım;
Benim kilom : 53 bunun %3 ünü bulmam, günlük içmem gereken su miktarını ortaya çıkaracak.

53 x 0.03 = 1.59

Yani düz 1,5 lt diyebiliriz.

Yaklaşık bir senedir ofisteki masamın üzerinde bir litrelik cam şişe duruyor günde iki kere doldurup 2 litreye tamamladığım oluyor. Bazen ikinci dolduruşumda yarıda kalıyor. En azından 1,5 lt 'yi tamamlamaya özen gösteriyorum. Gözümün önünde oluşu su içmemi askıya almamama yardımcı oluyor.


Ayrıca sürekli kullandığım için cam olmasına özen gösterdim. Ben bu tatloş şişemi Migrostan aldım. Artık hemen hemen her yerde satılıyor bunlardan. Dışarıya çıkarken rahatlıkla yanımıza almamız için yarım litre olanlarıda var.


Bir Sonraki Yazıda Görüşmek Üzere...

TugceCalıskanerler








BİR SONRAKİ YAZI : Golden Rose velvet matte ruj