6 Nisan 2015 Pazartesi

YAKA KÖY / MANİSA *KÖYÜM KAHVALTI EVİ




Günaydın!
Geçen hafta ki halsizliğimden dolayı programım biraz aksamış olabilir günlük yazılarımı atlamış olsam da bu haftaya bomba gibi daha istikrarlı adımlarla başlamak istedim. Ve haftanın ilk konusu olarak Manisa/ Yaka Köyü seçtim.

Manisa dediğimizdekahvaltı amaçlı akla ilk gelen yer Çiçekli Köy olsa da bende Yaka Köy bütün tabuları yıktı diyebilirim. Çiçekli Köy’ü de elbet bir gün yazarız tabii. 

Yaka Köy ile tanışmam yanılmıyorsam bundan 5 yıl öncesine dayanıyor. Ablamların bizi kendilerinin gidip memnun kaldığı bir yere kahvaltıya götürmesiyle. Köyüm Kahvaltı Evi.
Çiçekli Köyü epey geçiyormuşuz Yaka Köye ulaşmak için. Yolu bitirip artık Köyüm kahvaltı evine ulaştığınızda buna değdiğini fark ediyorsunuz. Oldukça sıcak bir mekân ben 2011 yılından bu yana her sene bir ya da en fazla iki kez gittim bu mekâna. Ve her gittiğimde aynı salonda oturdum ( tek bir salon yok isteğe bağlı oturuyorsunuz ) o yüzden sadece kendi oturduğum yeri anlatmak en sağlıklısı. 

                                                                   *2011


Salon tahta masa ve sandalyelerle donatılmış tam ortada soba duruyor eğer mevsimlerden kış ise gümbür gümbür yanıyor. Atmosfer inanılmaz. Ben kahvaltı konusunda biraz tik olduğumdan çoğu yerde ya yiyemem ya da her şeyi ucundan alır bir nebze karnımı doyururum. Ama burada öyle olmuyor gayet rahat her şeyi silip süpürüyorum. Birde bir diğer favori kahvaltı mekânım var ki onunda yazısı yakında geliyor.

Buraya en son geçtiğimiz şubat ayında gittim çok olmadı yani. Hala aynı ve çok tercih edildiğinden saat 10:00 dan sonra boş masa bulmak zor olabiliyor bulsan bile bu tercih edilmeyen orta masalar olabilir o yüzden her zaman erken gitmekte yarar var.

                                                                    (ablam ve eniştem masa en çok bu fotoğrafta belli olmuş.)


Kahvaltısına ve fiyatlara gelecek olursak, kahvaltı oldukça zengin fotoğraftan da anlaşıldığı üzere her şey beni ye diye bakıyor. Ancak fark ettiğim bir şey var oda kalabalık gidildiğinde tabi ki masaların çok daha güzel donatılması gerçeği.  Fiyatlar gayet makul dışardaki kahvaltı fiyatlarından bir farkı yok.

                                                                   *2011

Ayrıca çıkıp dolaşırken köylü teyzelerden köy ekmeği ve bitki çayları alabilirsiniz. Hatta tercih edenler için salçasından köy tarhanasına kadar akla gelebilecek her şey var. Biz ekmek ve bitki çayı almayı tercih ediyoruz her seferinde. İşte böyle yolunuz bir gün Yaka Köy’e düşerse Köyüm Kahvaltı salonuna bir uğrayıp deneyin isterim tabi naçizane fikrim. Sevgi dolu haftalar.


                                                             *TugceCalıskanerler