30 Nisan 2015 Perşembe

Fraksiyonel Lazer Deneyimim ( Part.1 )



Günaydın!

Bu gün gündemimde çok farklı bir konu var geçen hafta bu gün ( 23 Nisan Perşembe)  sivilce izlerimin yok olması için yaptırdığım fraksiyonel lazer deneyimimden bahsetmek istiyorum. Bir hafta boyunca neler yaşadım, tedavi süreci nasıldı, sonrasında ne oldu, sonuç ne hepsini teker teker anlatacağım.

Ama öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki hiçbir kurum ya da doktor adı vermeyeceğim. Sade ve sadece kendi kişisel sürecimin nasıl geçtiğini anlatacağım. Bu süreç her doktor da ya da her kurumda aynı zamanda her kişide aynı ilerlemeyebilir.

Benim sivilce izlerim bu yıla ait daha önce hiç yoktu bu yıl çene bölgemde küçük noktalar halinde kahverengi izler bırakıp öyle gittiler. Başka da bir şey yoktu zaten. Sadece yaz gelip güneşten daha çok kabarmadan onlardan kurtulmak istedim. Aynı zaman da birkaç kez kullandığım ilaçların yan etkisinden dolayı geçen yıl yüzüm gözüm şişmiş ve pul pul dökülmeler olmuştu bu da benim için ayrı bir bahane oldu cilt kendini yenilesin ölü deriyi üstünden tam anlamıyla atsın istedim. Onun dışında derin çukurlarım lekelerim vs. yok.

Doktorum bana fraksiyonel lazeri ilk önerdiğinde bir korkmadım desem yalan olur. Sonuçta hiç lazerle işi olmamış bir insanım. Gene de yaptırdım 15 dk.lık bir işlemdi . Anestezi kremi uygulandığından pek olmasa da biraz yanma hissettim elbet. Bir an önce bitsin istedim. Yataktan kalkıp aynaya baktığımda kendimi tanıyamadım. Tabi ki bu güzellikten değil…
Yüzüm mor desen mor değil bordo desen bordo değil. Sanırsın beynimde tüp patlamış. Eve dolmuşla dönmekte kötü oldu tabii. Herkesin gözü bende herkes ‘ayy kıyamam’ der gibi bakıyor. Eve ilk girdiğimde ailemin tepkisi de öyle oldu… Ne oldu sana?

Doktor iki tane krem verdi biri nemlendirmek diğeri güneşten korumak için. Güneş bu aşamada çok önemli hem ilk zamanlar hem de cilt yanığı dökülüp taze cilt çıktığı zaman korumak gerek yoksa Allah korusun iz bırakma riski var. 3 gün evden çıkmadım çünkü insan içine çıkacak gibi değildi. Sabırla bekledim.

İkinci günün sonunda kızarık yerini bronzluğa bıraktı. Pullanmalarda 48 saat sonra ağır ağır başladı. 48 saat sonunda duşla birlikte birazda olsa bir rahatlama geldi. 4. Gün artık dışarı çıkabilecek duruma gelsem de şiddetli uygulanan yerlerde bir kızarıklık vardı.
5.gün şiddetli uygulanan leke bölgemde uçuk çıktı sanırım iltihap kaptı. Doktorumu arayıp durumu hemen anlattım iki krem daha verdi. 

Şu an da onları kullanıyorum. Bu gün bakınca yüzüm uçuk bölgesi hariç normal gözüküyor. Ayrıca hala makyaj yapmamaya artı birşey kullanmamaya özen gösteriyorum. Bu uygulamanın özelliği cildin kendini günden güne yenilemesiymiş. Sivilce izlerimin tam üstünde uçuk çıktığı için onlara yorum yapamıyorum 15.ve 30. gün bu konu hakkında bir yazı daha yazmayı planlıyorum. Asıl sonuç o zaman daha net belli olur.Ama yüzüm genel olarak pütür pütür olan ölü deriden arındı diyebilirim şimdilik.

Şimdilik böyle, sizin bu konuda bir deneyiminiz var mı varsa son durum nedir paylaşırsanız sevinirim. 


Hoşça kalın. Tugce