17 Mart 2015 Salı

BUGÜN 18 MART !




Bugün bir şey yazmak gelmiyor içimden ya da utanıyorum yazmaya. Utanıyorum yaşamdan, yaşantımdan.
Vicdan azabı çektiriyor yaşadığım rahat hayat bugün bana.
Nefesim kesiliyor sağlam elim ayağım olduğu halde, şikâyet ettiklerimi düşündükçe.
Ağlamak geliyor içimden yattığım sıcacık yatağımın varlığını her hatırladığımda.
Kızıyorum kendime, kızıyorum seçtiğim yemeklere, yemeyip bıraktığım her lokma için kendime. Vicdanım sızlıyor çeşit çeşit ayakkabılarım aklıma geldikçe.
Nefes aldığım için bile borçlu hissediyorum kendimi bugün…

***

Yıl 1915 Yer Gelibolu.
Bir tarafta kopmuş kol, diğer tarafta kanlar içinde bir kafa.
Mehmet’in annesinin gözü, yollarda.
Gümbür gümbür geliyor toplar, tüfekler Gelibolu’ya.
Yükseliyor sesler, Mehmet pusuda.
Ayaklar çıplak, karınlar aç.
Ölüm kokusu çok yakınlarda.
Buram buram kan kokuyor Gelibolu.
Buram buram kan.
Çocuk çocuk kim varsa hepsi orda, savaşta.
Geleceğin Doktorları merhem olamıyor hiçbir yaraya.
Kan veriyorlar, can veriyorlar hiç göremeyecekleri hastaları uğruna.
Daha da yükseliyor sesler,

Allaaaaahu Ekber!

Ve daha da yükseliyor,


Ya Allah Ya Bismillah!


Mehmet’in annesinin gözü, hala yollarda…


***

Sadece o değil kim bilir kaç kişi bekliyor mehmedini, yiğidini, alisini, mustafasını. Kaç bebek morarana kadar ağlıyor baba diye. Ya da kaç anne daha küçücük çocuğunu göndermişti  savaşa, asker diye… Bütün dualar birleşiyor, herkes aynı şey için dua ediyor, her anadan aynı gözyaşı akıyor, her kadın aynı duayı ediyor;
Eşi için,
Aşı için,
Oğlu için,
Ordu için,
Vatan için,
Millet için,
İstiklal için,
Çanakkale için,
Gelibolu için!

Allahu Ekber!


Allah bir!
Gönüller bir.
Dualar bir.
Gözyaşları bir.
Yalvarışlar bir.
Yakarışlar bir.
Ordu bir.
Bu vatan bir!
Bu vatan birdir.
Bu vatan bölünmez. Bu vatan geçilmez!

***

Asker ölüme gidiyor. Ölüme yürüyor adım adım. Hiç korkmadan, yılmadan, yıkılmadan!
Geçilmez diyor Çanakkale.
Geçilemez bu ordudan.
Yerle yeksan edilmeden bütün düşman, Ölmek var dönmek yok bize!
Savaşmayı değil, Ölmeyi emrediyor Mustafa Kemal.
Bir kez daha tüm gücüyle bağırıyor asker,

Allaaaaahu Ekber!

Var gücüyle, son gücüyle, iman gücüyle, vatan millet aşkıyla bir kez daha!

Allah Allah Allah Allah…

***



Mehmet’in anasının gözü, hala yollarda
Mehmet artık toprak altında.

Geçilemiyor Çanakkale.
Geçmeye gücü yetmez hiçbir ordunun.
Çünkü Allah biridir.
Ve bu savaşta  ‘Allah’ diye bağıran tarafta birdir!

*

Ey nur yüzlü Şehidim…
Söylemesi bile utandırıyor ama,
Hakkını Helal et geriye kalanlara.






                                                    *TugceCalıskanerler