25 Mart 2015 Çarşamba

BAŞKA BİR SEVDADIR KARŞIYAKA*

Başka bir sevdadır Karşıyaka...

Ayırt etmek gerek, elbette ayırmak gerek tüm şehirlerden. Şimdi ben böyle söylüyorum diye kızıyorsunuz belki bana. Biliyorum çok kızıyorsunuz hatta. Nedir diyorsunuz farklı olan, farklı kılan. Cevaplayayım kısaca, SEVDA.


Evet basit gibi gözüken tek bir kelimeye sığabiliyor bu farklılık onun adı sevda. Hissetmek, gönülden ayrı sevmek. Eğer yaşadığınız yer Karşıyaka ise doğuştan aşılanıyor  bu zaten size. 70 yaşındaki dedem Konağa gidiceği zaman ben Konağa gidiyorum demez mesela. İzmir'e gidiyorum der. İzmir aşkı elbette başka ama, İzmir'in Karşıyakası bambaşka.
Dışardan gelen bir insan normal bir ilçe işte hepsi gibi diyebilir. Ama bunu hissetmek ayrı bir şeydir. Hani deli gibi taraftarı olduğunuz takımın öyle bir marşı çalar da tüyleriniz diken diken olur, takım sevginizi yüreğinizde hissedersiniz tüyleriniz ürperir ya bu daha da daha da fazla bir sevda. Takım makım bahane adını söyledilermi ürperir tüyler, çarpar kalp.


Çarşısı başka, sahili başka, insanı başka, taraftarı başka Karşıyaka. Bu öyle yerle yolla sahille de alakalı bişey değil aslında dedim ya bu bir histir.  Bu bir aşktır. Bu bir sevdadır. Sadece adını seversin sadece yolunu seversin sadece doğduğun mahalleni seversin ama seversin işte her türlü deli gibi seversin. Ve  bakarsın 7 yaşındaki de Karşıyaka diye bağırır 70 yaşındakide Karşıyakayı ayrı tutar ve sen daha çok sevdalanırsın bu bağlılığı gördükçe. İşte en çokta o bağlılığa taparsın. Karşıyaka sevdasının yüceliğini seversin. Onu sevmeyi seversin. Sevenleri seversin. Onun biri bin etmesini, bin'i bir'e çevirmesini seversin.

Karşıyaka'nın her mahallesindeki, her görüşteki insanının söz konusu Karşıyaka olduğunda nasıl birlik olduklarını, çarşıyı Kaf kaf çekerek nasıl inlettiklerini görürsün. Koskoca ilçenin nasıl tek yürekte aynı şeye bağlandığını görür daha çok seversin içine işler her geçen gün Karşıyaka.

Kafkaf çekenlere zibidi gözüyle bakılmaz burda. En yaşlısıda eşlik eder tezahürata. Gözleri yaşarır çünkü yıllara dayanır Karşıyaka aşkı çok uzun yıllara. O da çekmiştir kafkaf zamanında. Anıları gelir gözünün önüne her çarşıya çıktığında.Deli gibi bağlıdır Karşıyaka insanı Karşıyakasına. Her yerde belli eder. Farklı bir şehire gidiyorsa vardır yanında mutlaka bir tşörtü bir bilekliği gözüne sokar insanın bak ben Karşıyakalıyım diye.

Karşıyaka insanı futbol'dan basketbol'dan ziyade bizzat Karşıyaka'nın kendisine her taşına her toprağına aşıktır sevginin yüceliği burdan gelir. Bir de yükselse kimbilir arkasından neler gelir.


Ve gurur duyar nerelisin dendiğinde tek seferde KARŞIYAKALIYIM demeye. Yeşili kırmızısı farklı Karşıyaka. Ne sevdalar saklı Yüreklerde sana.

Bu arada ben nerelimiyim?

KARŞIYAKA!



                                                                  *TugceCalıskanerler